U bent hier: Home / Wanprestatie kabinet Rutte

Wanprestatie kabinet Rutte

by J.L. de Kreek — last modified 16-11-2019 03:00
Opgeslagen onder:

Minister-president Mark Rutte wil niks weten van een wanprestatie in de stikstofcrisis. Er is helemaal geen stikstofcrisis. Er is ook geen CO2-problemen. Dit is een gepercipieerde crisis en gepercipieerd problemen in het hoofd van onwetenden. De oorzaak van verzuring van de natuur door verkeer ligt bij de Overheid die bekend met de feiten weigert maatregelen te nemen waarmee de hele kwestie in één keer betaalbaar is opgelost: invoering van CyclOx en vergelijkbare schone brandstoffen.

Alles is een kwestie van scheikunde. Designer fuels, dus door mensen ontwikkelde brandstoffen kunnen zelfs naar bloemetjes ruiken. Brandstoffen voor voertuigen zijn het resultaat van raffinage van ruwe olie wat wordt opgepompt uit de grond. Er zij diverse andere mogelijkheden om brandstoffen voor dieselvoertuigen te maken. Zoals zeewier, of hennepolie, of zonnebloemolie en dergelijken. Een dieselmotor doet het ook op schone of klimaatneutrale brandstoffen die niet worden geleverd aan de pomp omdat de Overheid geen gebruik maakt van de bevoegdheden in de milieuwetgeving om de samenstelling van brandstoffen te beïnvloeden in het voordeel van het milieu

Wat er gebeurt is dat het kabinet Rutte beleid voert in verband met CO2 waardoor de auto-industrie miljarden gaat besparen op de arbeid. Terwijl CO2 geen probleem is. Het is niet te begrijpen dat minister-president Mark Rutte die het basis- en voortgezet- en universitair onderwijs met succes heeft doorlopen en zelf les geeft niet spontaan uit zichzelf begrijpt dat CO2 niet het probleem is omdat door fortsynthese meer CO2 betekent dat de natuur meer en grotere bomen en planten aanmaakt die CO2 opnemen. Hoe gek het ook lijkt voor de minister-president: CO2 in de atmosfeer bevordert de opname van CO2 door plante en bomen. Als de minister-president af wil van CO2 dan moet hij bomen planten. Verwoestijning door houtkamp is de oorzaak van het probleem.

Dan het gedoe met stikstof. Net als CO2 is stikstof noodzakelijk voor het bestaan van leven. Zonder CO2 of stikstof is er geen leven. Het verkeer en de boeren stoten stikstofoxide uit. Dit is wat anders dan stikstof. Om stikstof uitstoot in het verkeer te beperken moet de brandstof worden aangepast zodat door verbranding van deze brandstof geen stikstofoxide ontstaan kan. Dit is bij de koeien ook zo. Andere voeding levert andere ontlasting. Dat is scheikunde. Knappe koppen van de Technische Universiteit van Eindhoven hebben inmiddels geruime tijd geleden bewezen brandstoffen te maken die in ieder geval 50% minder roet en stikstofoxide uitstoot leveren. En die van een oude Daf-truck een Euro-V voertuig maken.  Bovendien beperkt de injectiespuit van Pfamen roetvorming en uitstoot van NOx. Ook wat betreft duurzaamheid en innovatie presteert de minister-president onder de maat.

Share |

Permalinks